Look Left! Look Right!

Daar zit ik dan eindelijk! Na een weekend dat niet helemaal ging zoals ik had gepland, ben ik gister (ja gister, niet vrijdag) aangekomen in Dublin. Laten we bij het begin beginnen...

Na mijn afscheidsfeestje op woensdag 2 januari in De Pub in Kampen, heb ik donderdag mijn laatste spullen ingepakten ben ik 's avonds met Flavio naar de bioscoop geweest. Toen we thuis kwamen voelde ik me niet zo lekker, dus maar vroeg naar bed. 's Nachts werd ik ziek, eerst dacht ik van zenuwen, maar 's ochtends bleek ik gewoon ouderwets ziek te zijn, met alles erop en eraan. Nadat bleek dat ik niet binnen een paar uur beter zou zijn, hebben we mijn vlucht gewijzigd naar zondag. Later bleken veel mensen in mijn omgeving ziek te zijn of te worden, misschien heb ik iedereen aangestoken..!!

Nadat ik zaterdag tot overmaat van ramp ook nog eens van de trap af viel en mijn enkel bezeerde, dacht ik even dat iets of iemand niet wilde dat ik weg ging. Maar gister hebben mama en opa mij toch veilig opSchipholkunnen krijgen,Flavio was inmiddels ook aan het bed gekluisterd en kon dus niet mee. Na een prima vlucht van 1,5 uur landde we in Dublin!

Eenmaal in Dublin besloot ik een taxi te nemen naar het huis waar ik een kamer heb gehuurd, eindelijk kijken of de sleutel past! Ik heb namelijk al meer dan een maand de sleutel van het huis en de kamer omdat ik het overneem van een Nederlandse jongen die ik begin december heb ontmoet in Zwolle. De taxichauffeur wist niet precies waar het was, dus nadat we samen op de kaart hadden gekeken en mijn (veel te zware, maar dank je wel voor het matsen mevrouwtje bij het inchecken..!!) bagage hadden ingeladen, vertrokken we naar wat ik de komende paar maanden 'thuis' zal noemen.

Eenmaal aangekomen hebben 2 huisgenoten (ik ben hun namen alweer vergeten..) me geholpen mijn bagage boven te krijgen. De kamer is zoals ik het had voorgesteld; netjes, ruim genoeg voor 1 persoon, verschikkelijke muurschildering..!! Het stonk er alleen een beetje, maar inmiddels ben ik er achter gekomen dat dat bij de stad hoort, want overal ruikt het zo. Helaas kon ik mijn laptop nog niet gebruiken, ze hebben hier stopcontacten met 3 gaatjes, dus ik heb 's avonds boodschappen gedaan, tv gekeken en ben vroeg gaan slapen.

Vannacht heeft het heel hard gestormd, maar prettig gevolg is dat het vandaag echt heel mooi weer is! Het is wel koud, maar de zon schijnt volop. Ik woon in wat een rijke buitenwijk van de stad lijkt, met de nadruk op 'lijkt' want als je goed kijkt zijn de huizen gewoon blokkendozen. Overal vliegen zeemeeuwen, zo wordt je eraan herinnerd dat je dicht bij de zee zit! Vandaag ben ik naar Trinity University gegaan, de universiteit waar ik ga studeren. Ik heb een studentenpas en een studenttravelcard laten maken, en verder ben ik naar de theater afdeling gegaan om uit te zoeken welke vakken ik daar nou precies kan volgen. Het schijnt dat deze afdeling de populairste van de hele universiteit is, dus ik kan maar 2 vakken volgen (Irish Theatre en Verbatim Theatre). Da's wel jammer, maar goede hoop dat ik nog een vak bij Engels (Writing in Ireland) en een vak bij klassieke cultuur (Homer en Virgil) kan volgen.

Buiten de muren van de universiteit merk je hoe groot de stad is, ook in de voetgangers gebieden moet je uitkijken dat je niet wordt 'aangereden'. Bij elke oversteekplaats staat 'Look Left!' of 'Look Right!' op de grond en omdat ik het nog niet goed in mijn hoofd heb met dat rijden aan de verkeerde kant van de weg kijk ik iedere keer als ik moet oversteken naar beneden om te zien welke kant ik uit moet kijken, wat vast niet de bedoeling van die waarschuwingen is. De buurt waar ik woon is echter vrij rustig, met het grote gemak van een 24/7 Tesco (supermarkt) om de hoek!

Voor iedereen die het nog niet heeft hieronder nog een keer mijn adres in Dublin en sinds vandaag ook mijn Ierse telefoonnummer!

Emma Quilligan
23 St. David's
Artane
Dublin 5

(0353) 087 6951489

Marleen

Gelukkig ben je ondanks alles toch nog in Dublin aangekomen! Jammer dat je niet alle vakken die je wilde kunt volgen, maar het avontuur is vast ook mooi zonder die vakken.
Heel veel plezier de eerste collegedagen en ik hoop dat je snel weer wat schrijft!

Liefs, Marleen

Ps. Na jouw feestje was ik ook ziek en ik heb Martijn nu aangestoken... Misschien hebben we gewoon te hard gefeest!?

Judith

Wat een verhalen! En wat vreselijk dat je ziek werd in de nacht dat je zou vertrekken! Dat was vast een domper. Gelukkig ben je snel (zeg maar zeer snel) opgeknapt, zodat je snel je reis kon ondernemen. En wat een reis dat het gaat worden, zo lijkt het nu al.
Toch typisch, niet? We weten dat het overal anders is dan in het kikkerlandje, maar pas als je er echt bent besef je de verschillen. Al is het alleen maar de lucht die er hangt of het verkeer. Wat voor lucht is dat daar in Dublin? In ieder geval iets minder fris?
Nou Em, hoop dat je je heel snel thuis gaat voelen in Dublin en dat je maar geniet van al het moois om je heen. Ik ben benieuwd naar je volgende avontuur!

X

Juud

Valerio

Hey Emma,

Ben je er nu wel weer helemaal bovenop of nog steeds beetje ziekjes?
Ik hoop dat je er een hele leuke tijd gaat hebben. Maar dat lukt vast wel.

Groetjes, Valerio

PS: Gewoon links èn rechts kijken dan maar:)

Nicka

Hey EM!

Mooi verhaal, en fantastische foto's!!
Misschien heb ik je wel ziek gemaakt trouwens, was het ook de dag na je feestje! ;) Sorry dan!
Maaaaaaar... je bent er! Ik ben benieuwd naar een foto van je muurschildering.... en van de Uni! en van Dublin! En van het weer! En van die gekke Ieren!
Nou... veeeeel plezier en geluk en succes en tot snel weer een verhaaltje!!
xxx Nicka

lot

heeej! kort maar krachtig die chatsessie net! ben nu weer thuis, moet nog even knallen voor mn tentamen woensdag.
nou je bent gelukkig goed aangekomen! wel jammer dat je dat vak theatre management niet kan volgen, maar dat zal vast de pret niet drukken! ga snel je fotos bekijken, liefs lot!

Daniële

Lieve Em! Wat cool dat ik nu JOUW verhalen kan lezen, nadat jij trouw mijn Zuid-Amerika verhalen hebt gelezen. Jammer dat ik niet op je feestje kon zijn :( maar ik ga je igg heel hard volgen! En als je weer terug bent houden we een dubbel-terugkom-feestje voor ons beiden ;)
heel veel plezier daar! En ik kijk uit naar je volgende avontuur!
kus uit Buenos Aires

Opa

Ik wist niet dat jullie in Kampen nu ook al een TRAM hebben.

Verder geweldig om zo fijn op de hoogte te worden gebracht.

Veel plezier.

Simone

Hi Emma,

Leuk om je belevenissen tot nu toe via je reislog te lezen. Ik zal je binnenkort ook nog wat foto's mailen die ik heb gemaakt tijdens je afscheidsfeestje. Maar dan wil ik eerst beter zijn, want ook ik ben na je feestje geveld door de griep (de echte en die duurt nu al 5 dagen bij mij!).

Liefs, Simone

Petra Elgersma

Hoi Emma,

Leuk om je verhaal te lezen. Ik ben een paar jaar geleden in Dublin geweest en zie je in gedachten al lopen op het terrein van de Trinity University. Ik hoop dat je een fijne tijd tegemoet gaat en ben benieuwd of je je klarinet hebt meegenomen en er ook op gaat blazen.

Groetjes
Petra

JJ

Hey Emma!

We waren even bang dat je bleef hangen, maar nu ben je dan gelukkig toch weg!(waarschuwing: mijn sarcasme kán in geschreven vorm gemener overkomen dan ik het bedoel) Tot binnenkort, ik kan het natuurlijk niet maken na al mijn gezeur niet eens langs te komen.

Ps: Binnenkort ga ik je nieuwe telefoonnummer eens uitproberen. Ik ben al begonnen met sparen voor het sms'je! Of wordt dat nou voor jou heel duur...?

Charèl

Heej emma!

Wat een belevennissen allemaal!

Wel leuk om het alllemaal te lezen?

Leuke studiegenoten ontmoet??

Moeten je binnenkort maar eens gauw opzoeken!

Een hele dikke kus en tot gauw

lot

heej meid, thanks voor je sms! mn avontuur is nu echt begonnen! hoe gaatie bij jou? mn lesen beginnen pas over anderhalve week, maar das niet zo erg, want ben nog hard op zoek naar een kamer! heb ook mn eerste berichtje op de site gezet, niet spectaculair, maar wel leuk om te doen! heb alleen nog steeds geen internet, zit nu in de uni, maar zodra ik gesetteld ben, gaan we skypen!! veel liefs lot