Als muziek in mijn oren...

Dit is een reislog en eigenlijk blijf ik de komende 6 maanden op 1 plek, dus ik dacht: laat ik gaan 'reizen' om aan de verwachting van een reislog te voldoen! Dus... Ik ben verhuisd!! Even vanaf het begin.

In het huis waar ik sinds zondag verbleef, woonde alleen maar Hongaren. Ondanks dat ze probeerde Engels te praten, konden ze het allemaal zo slecht dat de communicatie heel moeilijk was. Bovendien werkten zij allemaal op onregelmatige tijden, waardoor ze soms midden in de nacht harde muziek draaide omdat ze net van hun werk kwamen. Daar bovenop komt nog eens het feit dat het huis ver buiten het centrum van de stad ligt en ik iedere dag minstens een uur in de bus zat om van en naar de universiteit te komen. Alles bij elkaar beviel het me niet goed, dus dinsdag ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe woning/kamer in het centrum. Ik ben bij meerdere apartementen gaan kijken, allemaal hadden ze voor- en nadelen, het grootste nadeel dat ze vaak erg duur waren (800 euro +). Donderdag ging ik naar Cows Lane, waar een relatief goedkope kamer te huurwas met 3 huisgenoten. Het bleken allemaal Italianen te zijn die hier al meerdere jaren woonden, eerst om Engels te leren en daarna blijven hangen. Het klikte ontzettend goed, ik ben er een uur blijven hangen en ze zouden me vrijdag (gister dus) bellen. Gisteravond belde Simona (die een beetje op Maria van Da Pasquale lijkt, voor degene uit Kampen) met het goede nieuws dat ik direct in kon trekken, dus vanmorgen heb ik mijn spullen gepakt, een taxi gebeld en ben ik verhuisd! Gelukkig heb ik niet zoveel spullen, dus het in- en uitpakken was zo gebeurd.

Mijn nieuwe adres is:

22 Music Hall
Cows Lane
Dublin 2

Het is een apartementencomplex naast de uitgaanswijk van Dublin, Temple Bar. Het is gebouwd in een vierkant met een binnenhof in het midden waar een standbeeld staat van een dirigent die een orkest dirigeert, ik weet niet wie het is maar het schijnt dat er zelfs toeristen naar komen kijken. Ik zal vanmiddag wel even gaan kijken wie het is. Mijn kamer is aan de kant van het binnenhof, dus lekker rustig. Het aller, aller, allergrootste voordeel is dat ik nu 5 minuten lopen van de universiteit af zit!! Aangezien ik 3 dagen per week om 9 uur 's ochtends moet beginnen, is dat echt super fijn.

Maar ik heb nog meer gedaan deze week dan zoeken naar een nieuwe kamer en verhuizen! Mijn vakken zijn gister eindenlijk rond gekomen: ik volg nu 'Interpreting Shakespeare' bij Engels en die twee vakken bij Classics waar ik het al over had in mijn vorige verhaaltje. Het Shakespeare vak is echt ontzettend interessant, twee professoren die iedere week beiden hun eigen interpretatie geven van een stuk van Shakespeare. Omdat zij beiden in een verschillend kader denken (door leeftijdsverschil, geslachtsverschil, opleidingsverschil) krijg je hele interessante verschillen. Bovendien zijn ze allebei ontzettend goed in hun vak, dat wil zeggen gespecialiseerd in Shakespeare, wat het erg leuk maakt om naar te luisteren. De twee vakken die ik bij Drama doe (Irish Theatre en Verbatim Theatre) worden allebei door dezelfde docente gegeven. Ze geeft heel goed les, maar voor degene die haar kennen: ze doet me aan Lucia denken! Ze doet ook veel te veel (is ook international student coordinator bijvoorbeeld) en zegt iedere keer dat ze veel te veel moet doen, net als Lucia.

Ik vond in Nederland al dat ik veel moest lezen voor mijn vakken, maar hier loop ik na 1 week al achter doordat het echt ontzettend veel is! Dus vanmiddag ga ik sociaal doen met mijn nieuwe huisgenoten en zal ik wat foto's van mijn kamer en huis op de site zetten en morgen ga ik studeren! Ik ben hier helemaal in mijn sas en het doet me aan thuis/Flavio's huis denken: soms praten ze Italiaans onderling zoals thuis en ze kunnen heel goed koken. Alfredo staat 'as we speak' Italiaanse lunch te maken, iets met broccoli en parmaham, ik ben benieuwd!!

Annicka

Emma wat leuk! Klinkt goed die italianen, je voelt je nu zeker helemaal wel thuis haha!
Wat moet je veel lezen, wel genieten van de rest hoor, je bent internationale student, dat vergeven ze je wel!
Woon je nu ook dicht in het centrum van de stad zeg maar? Ben benieuwd naar de foto's!
Kusje!

Valerio

Altijd lekker.... broccoli.

Nanniek

He lieffie,
Super dat je verhuisd bent! Als het niet bevalt is het zonde van je tijd...
Druk aan de studie dus, jou kennende komt dat allemaal wel goed.
Dikke kus

Mama

Je hebt er geen gras over laten groeien! Fijn dat het is gelukt en veel plezier met settlen, we zijn ook erg benieuwd naar de foto's. Binnenplaats klinkt goed, kus!

Janneke

Jeetje dat je zo snel alweer bent verhuisd, maar dit klinkt een stuk beter! En super gaaf dat vak van Shakespeare!! Zijn dit ook de vakken die je zo graag wilde doen waar je het toen ik je de laatste keer zag over had? Succes en veel plezier!
Knuffel!

Karin Steenbeek

Emma je kent me niet goed, alleen van BK3 en het verstandskiesverhaal buiten voor de faculteit haha. Maar leuk om je verhalen hier zo te volgen! Een vriendinnetje van me heeft ook in Dublin gestudeerd en een erg leuke tijd gehad. Ik zou zeggen geniet ervan, de tijd vliegt namelijk! Succes met de studie en damn! Ik dacht dat wij al veel te veel bergen met leesmateriaal op gelegd kregen...nog meer zou ik niet meer trekken hoor ;p. Succes! Groeten Karin

Opa

Lieve Emma,
Prima move lijkt me zo.
Ik heb vanmiddag met Coen een koptelefoon gekocht en nu gaan we Skype instaleren, ben benieuw hoe dat gaat
Mischien kan ik jauw nu ook aan computer krijgen, we zien wel.
Liefs
opa

nynke

Hai Em, wat een hoop verhalen meteen al. Je gaat je mooie wandtekening wel missen zeker;) Ik zit er trouwens over te denken je misschien een paar dagen op te zoeken (marleen ook) maar ik moet nog wel even kijken of dat gaat passen hoor. Want ik heb weer allerlei activiteiten gepland, maar misschien kan ikdaartussen wel langskomen! XX

Andrea

Hi Emma,
Wat een leuk idee zo'n "site" waarop iedereen mee kan lezen wat je beleeft. Ik heb het met veel plezier gelezen. Fijn dat je zo snel weer andere woonruimte kon vinden en zo te lezen bevalt dit je veel beter.
Veel plezier, geluk en succes XXX

marliz

haai emma
cool italianen als huisgenoten. gelukkig kun je ze al een beetje verstaan.
hopen dat je snel weer beetje bij bent met je stdie.
ben benieuwd naar je nieuwe avondturen.
xxx succes nog daar

Ineke van Clarinet

Hallo Emma,
Fijn dat je al zo snel je tweede nieuwe stek hebt gevonden. Erg leuk om je verhalen te lezen.
Ik word er ontzettend nieuwschierig van om Dublin te
zien. Wie weet ?
Groetjes van Lex en Ineke.

Annique

Hee Em,
Klinkt goed allemaal! Heel veel plezier met alles, blijf vooral schrijven :) Ik ben trouwens erg jaloers op je shakespeare-vak... :P
kus Ann

lot

so dat ziet er mooi uit! lekker 2pers bed! zijn de huisgenoten ook gezellig? zijn het studenten of werken ze al?
liefs lot

marieke

Heeey Em!
Sorry dat ik zolang niks van me heb laten horen!
Maar ben helemaal up to date hoor! Wat een prachthuis heb je zeg! Ziet er heel mooi uit. Kan me voorstellen dat je je daar heerlijk thuis gaat voelen! Super gezellig met je Italiaanse huisgenootjes.
Niet te hard studeren hoor! Je mag best een beetje chillen in het begin! Geniet ervan!
Kus,
Marieke